Een Nijntje classic knuffeldoekje gaat op reis…
Afgelopen mei is er een bestelling geplaatst voor een Nijntje classic knuffeldoekje. Op zich niet zo vreemd want wij hebben regelmatig bestellingen voor 2e hands knuffeldoekjes in de webshop. Nadat het knuffeldoekje op de post is gegaan naar het opgegeven woonadres ontvingen wij na een paar dagen de envelop terug. Hmm...dit hebben we nog niet eerder meegemaakt en volgens de informatie op de envelop kon de envelop niet afgeleverd worden. Tja, wat doe je dan! Allereerst natuurlijk uitzoeken bij de vervoerder waarom de envelop terug gekomen is. Via de vervoeder krijgen we geen duidelijk beeld waarom de envelop niet afgeleverd is. En de klant laat weten dat het adres klopt. Na door te hebben gegeven dat de verzendinformatie geen duidelijk beeld geeft van hoe en wat wordt de vraag gesteld en hoe nu verder? Zou het Nijntje knuffeldoekje naar Frankrijk gestuurd kunnen worden? Het gaat namelijk om een meisje, Anne, dat haar eigen Nijntje knuffeldoekje is verloren in de Parijse metro en nu heel erg verdrietig is. Tja, dan hoef je niet 2x na te denken en gaan we dat natuurlijk meteen uitzoeken! En ja...het gaat lukken! We gaan een pakket klaar maken zodat het bestelde Nijntje knuffeldoekje met een extra reserve knuffeldoekje naar het adres in Frankrijk wordt gestuurd. Een pakketje met 2 Nijntje knuffeldoekjes gaan on their way to France.
Pakket onderweg naar Frankrijk
Oke…verstuurd maar toen begon het roller coaster avontuur. Na aflevering bij de vervoerder en het doorsturen naar Frankrijk is het verzendproces nog goed te volgen. Na een paar dagen komt er een melding dat het adres niet klopt en van onze klant krijg ik te horen dat hij de bezorger van de Franse vervoerder wel heeft gesproken maar dat diegene het adres niet heeft kunnen vinden. Helaas heeft Frankrijk niet zo’n handig postcode systeem als wij hier in Nederland. En gaat het pakket dus weer terug naar het depot. Ja en wat dan? Zal het pakketje weer terug gestuurd worden naar Nederland? Of wordt er nog een 2e bezorgpoging gedaan. Na contact te hebben gehad met de vervoeder hier in Nederland gaan we monitoren hoe de Franse vervoerder gaat handelen. Voor als nog komt er niks retour wordt er gezegd. Er volgen ongeveer 7 dagen waarin wij bijna dagelijkse wel hebben geprobeerd om informatie te krijgen. En via de barcode van het pakket blijkt dat het pakket nog steeds op het depot staat. Het is ondertussen begin juli en onze klant laat weten dat hij voor een familiedag 1 dag in Nederland is. Zou het haalbaar zijn dat daar een 2e pakket met 2 Nijntje knuffeldoekjes bezorgd kan worden? Maar na een paar keer met elkaar gemaild te hebben blijkt ook dat niet haalbaar te zijn. Onze klant laat weten dat het misschien beter is om de bestelling te cancelen en dat het pakket weer terug naar Nederland wordt gestuurd. Maar daarvan begrijp ik dat dat wel eens even kan gaan duren omdat vanuit Frankrijk retour zendingen worden verzameld en dan in 1 x naar Nederland worden verstuurd. De klant in Frankrijk geen Nijntje knuffeldoekje maar wij dan voorlopig ook niet. En wat nog veel belangrijk is is dat we dan nog steeds een verdrietig meisje hebben.
Wachtend op goed bericht
Het rare aan dit verhaal is dat het lijkt dat er in Frankrijk niet met ons wordt meegedacht. Omdat er weinig tot geen informatie wordt verstrekt en omdat de status van het pakket ook niet wijzigt. Het lijkt als of ze in Frankrijk het niet willen oplossen. Maar dat blijkt anders! Na het weekend dat onze klant in Nederland is geweest krijgen wij onverwachts een mail. Onze klant laat weten dat vermoedelijk op de dag dat hij in Nederland was er via de Franse lokale postbode toch een 2e poging is gedaan en dat als nog het pakketje met 2 Nijntje classic knuffeldoekjes is bezorgd op het adres van onze klant. Je snapt vast wel hoe blij onze klant was maar ook hoe blij wij waren. Yes! het is gelukt.
Het pakketje met de 2 Nijntje knuffeldoekjes is dezelfde dag nog naar de opa en oma (de buren van onze klant) van Anne gebracht waar ze blijven tot dat de knuffeldoekjes opgehaald konden worden.
En na iets meer dan een maand krijgen we bericht van de ouders van Anne. De knuffeldoekjes zijn opgehaald en Anne is weer helemaal blij! Kijk daar worden wij dan extra blij van!
Dear Linda and Sandra,
We are the lucky parents of Anne who lost her fluffy bunny and to whom, you sent back two news last week....
After a lot of efforts, the 2 bunnies arrived and we pick up last week.
After a lot of sadness, our daughter is very happy now... thanks a lot !
One day we will go to Netherlands and maybe pass to your shop to say hello!
Thanks for everything and our best present is the happiness in the face of our daughter ..
Best regards
* Op verzoek van de ouders van Anne hebben wij het gezicht van Anne vervaagd.